![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Štěpán Pácl umělecký šéf Režie Kazimír a karolína / čekání na godota / Scapinova šibalství / Strýček Váňa / Audience / Štěpán PáclRežisér Štěpán Pácl se narodil v Praze v roce 1982 a po maturitě na gymnáziu vystudoval obor činoherní režie na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Jeho absolventskou prací byla inscenace hry současné české dramatičky Lenky Lagronové Království, za kterou dostal Cenu Marta za režii na mezinárodním festivalu vysokých divadelních škol Setkání/Encounter 2007 v Brně. I v profesionálních divadlech se dál věnoval současné dramatice jak české (Radmila Adamová: Holky Elky, Divadlo Antonína Dvořáka, NDM, Ostrava, 2006; Magdalena Frydrychová: Dorotka, Švandovo divadlo, Praha, 2008), tak světové (Martin McDonagh: Osiřelý západ, Západočeské divadlo, Cheb, 2007; Tracy Letts: Zabiják Joe, Středočeské divadlo, Kladno, 2008; Astrid Saalbachová: Transit, Divadlo na Vinohradech, 2009; Ingrid Lausundová: Benefice aneb Zachraňte svého Afričana, Komorní Fidlovačka, 2009). Vedle současné české dramatiky se třemi inscenacemi režijně obrátil k méně hraným českým textům. Jednak to byla hra J. K. Tyla Krvavé křtiny aneb Drahomíra a její synové uvedená v ostravském Divadle Jiřího Myrona v roce 2010 s Annou Cónovou v titulní roli, pak Křišťálová noc Josefa Hrubína (Švandovo divadlo, Praha, 2011) a hra Josefa Topola Konec masopustu, která byla uvedena v rámci nezávislé produkce pohostinsky v divadle DISK v roce 2008. Právě z inscenačního týmu a hereckého souboru příležitostně seskupeného okolo inscenace Konec masopustu vznikla v roce 2010 Divadelní společnost Masopust, které byl Štěpán Pácl do roku 2013 ředitelem a se kterou také inscenoval hru Henrika Ibsena Brand-Oheň (nejdříve v Prostoru Preslova 9, Praha 5, později v Divadle v Celetné, 2010) a u nás do té doby nehranou hru Vytrvalý princ Pedra Calderóna de la Barca (uváděnou pod původním názvem El Príncipe Constante). V roce 2013 se opět intenzivněji vrátil k inscenování české dramatiky. V Moravském divadle Olomouc uvedl Periferii Františka Langera, jednu z nejhranějších českých her v zahraničí z meziválečného období. V Praze pak inscenoval dva nové texty Lenky Lagronové: Z prachu hvězd (Národní divadlo Praha – Divadlo Kolowrat) a Čupakabra (Divadelní společnost Masopust). Uměleckým šéfem Divadla Petra Bezruče je od sezóny 2013/2014. |